Maak kennis met onze nieuwe Digital Consultant: Mark Vree
Als Digital Consultant en New Business Manager (o.a. bij @DocLend, waar hij naast Presult ook werkzaam is) brengt Mark waardevolle kennis en expertise mee voor de groeiambities van onze klanten. Hij stelt zich graag aan je voor.
Je bent geboren in Kuala Lumpur en hebt veel van de wereld gezien. Hoe heeft dat je gevormd?
“Het heeft me een open blik gegeven. Ik vind het fascinerend hoe culturen van elkaar verschillen en probeer altijd te begrijpen waarom mensen dingen op een bepaalde manier doen. Doordat ik op veel plekken heb gewoond kan ik goed relativeren en bekijk ik situaties vanuit meerdere perspectieven.”
Wat motiveert jou?
“Mijn motto is: ‘Doe wel en zie niet om.’ Mijn vader is hiervoor een grote inspiratiebron geweest. Het draait voor mij om het juiste doen, vanuit de juiste intentie, zonder twijfels of spijt achteraf. En om een positieve mindset: de wereld bekijken vanuit kansen in plaats van obstakels. Zowel privé als in werkverband probeer ik dat uit te dragen.”
Hoe omschrijven vrienden je?
“Avontuurlijk, enthousiast en spontaan. Als iemand die vertrouwt op zijn intuïtie. Laatst liep ik bijvoorbeeld langs een dierenwinkel en dacht: laat ik een zak vissen kopen. Nu heb ik een prachtig aquarium waar ik enorm van geniet. Met eten is dat net zo. In restaurants bestel ik graag iets dat ik nog niet ken. En als ik zelf kook – ik maak graag curry’s en altijd op gevoel – geef ik daar mijn eigen draai aan.”
Waar kunnen we ’s nachts voor wakker maken?
“Voor een reis naar Azië. Misschien door mijn jeugd, maar dat trekt me nog altijd. De vriendelijkheid en gastvrijheid is er ongeëvenaard. Mocht zo’n trip er niet in zitten, mag je me altijd wakker maken voor dartswedstrijden op tv of om zelf pijlen met me te gooien. Ik hou ook van korfballen, wielrennen en padellen. Wees gewaarschuwd: ik ben competitief ingesteld en geef me niet zomaar gewonnen!”
Hoe help je klanten in jouw rol?
“Ik ondersteun klanten met consultative selling. Door continu de vraag achter de vraag te stellen. Te achterhalen waar de behoeften van hun klanten écht liggen. Ervoor te zorgen dat de verkoopboodschap niet vertroebeld maar kraakhelder is. Klantprofielen en proposities aan te scherpen. Te inventariseren hoe processen beter op elkaar afgestemd kunnen worden. En vervolgens een plan van aanpak te delen om de beoogde doelgroep het snelst en effectiefst te bereiken. Ik focus me op het hele proces: van doelgroepanalyse tot marketing- en salesstrategie. Mijn rol in het kort: strategisch meedenken, kritische vragen stellen en duurzame samenwerkingen opbouwen. Hoe uitdagender, hoe leuker!”