Succesvolle HubSpot use cases voor het technisch MKB
Tot 20% meer tijd vrij voor échte sales



“Voor onze salesprocessen kunnen we niet meer zonder het HubSpot CRM. Sinds de implementatie hebben we duidelijk zicht op wat er speelt, vanaf het moment van verkoop tot aan de levering. Het systeem werkt intuïtief en ook de samenwerking met Presult verloopt prettig. Verder is het fijn dat Presult ook na de livegang ondersteunt met optimalisaties en aanvullend advies. Zonder onze gezamenlijke inzet hadden we dit nooit zo snel kunnen realiseren.”

Haal méér uit HubSpot
: Of begin meteen goed
Werk je met HubSpot – of overweeg je het – en zoek je naar manieren om er écht verschil mee te maken? Kies dan niet voor losse functies of standaardinrichtingen, maar voor samenhang, structuur en resultaat. HubSpot wordt pas krachtig als het je commerciële proces versterkt.
Als HubSpot Gold Partner helpen we technische MKB-bedrijven HubSpot op een praktische, resultaatgedreven manier in te richten.
Onze methodiek
- Werk gerichter en groei sneller met segmentatie – voor meer focus, minder verspilling en gemiddeld 5-10% extra omzet.
- Werken met onze (gepersonaliseerde) verkoopcockpits geeft rust, houvast en levert wekelijks gemiddeld 4 uur aan tijdwinst op per accountmanager.
- We zorgen dat je CRM niet alleen technisch goed staat, maar ook strategisch voor je werkt, voor optimale sturing op resultaten.
- We maken van LinkedIn een integraal verkoopkanaal binnen je commerciële activiteiten.
Hoe realiseren we dit?4 use cases
Segmentatie en salesfocus
Presult zorgt voor overzicht en focus in je commerciële aanpak.
- We richten HubSpot in voor slimmere segmentatie van leads en klanten, bijvoorbeeld in A-, B- en C-categorieën.
- Inzicht in omzetpotentieel, contacthistorie en de benodigde (follow-up) acties per segment.
- Als implementatiepartner maken wij HubSpot eenvoudig, overzichtelijk en direct bruikbaar voor je team.
We hebben dit o.a. ingezet voor: Akerendam & Dia
Verkoopcockpit met betrouwbare prognoses
Je team werkt vanuit één centrale verkoopcockpit in HubSpot, met dagelijks overzicht in prioriteiten, taken en deals.
- Niet meer werken met losse lijstjes of Excel-sheets, maar één plek waar alles samenkomt.
- Inrichting van de cockpit volgens het beproefde MEDDIC salesframework – voor betere leadkwalificatie.
- Iedereen werkt met dezelfde dealfases en KPI’s: uniforme opvolging, betrouwbare prognoses en dus betere sturing op resultaat.
We hebben dit o.a. ingezet voor: STARC, Korthals Groep & Fore Freedom
Betere sturing op resultaten
In HubSpot zijn campagnes, salesacties en klantdata volledig te integreren. Ergo: geen versnipperde inzichten meer, maar één centrale plek waar je het volledige klanttraject overziet.
- Je ziet exact wat werkt en hoe je ervoor staat: van campagnes tot concrete saleskansen en gesloten deals.
- Dankzij slim ingerichte dashboards heb je op elk moment grip op knelpunten, kansen en prestaties.
- Samenwerking, opvolging en rapportage sluiten 100% op elkaar aan.
We hebben dit o.a. ingezet voor: STARC, Korthals Groep, AtHand & Fore Freedom
LinkedIn als extra verkoopkanaal inzetten
Niet elk contact begint op je website. Juist via LinkedIn ontstaat veel waardevol eerste contact, wat vaak verloren gaat in inboxen of gebrek aan overzicht. Met LinkedIn Automation van Presult is dat verleden tijd.
- Contacten die voldoen aan je ideale klantprofiel worden automatisch uitgenodigd, opgevolgd en gelogd in HubSpot – inclusief profielinformatie en interactiegeschiedenis.
- Sales krijgt triggers op basis van gedrag (bijvoorbeeld profielbezoek of reactie), met concrete opvolgacties.
- Alle LinkedIn-activiteiten zijn direct gekoppeld aan HubSpot: alle kansen op één centrale plek.
We hebben dit o.a. ingezet voor: STARC & Korthals Groep
Waarom Presult
: De digitale rechterhand van sales
Als sales draait om timing, focus en opvolging, dan moet je digitale systeem dat ondersteunen – niet in de weg zitten. Presult helpt technische MKB-bedrijven al meer dan 10 jaar om structuur en actie te brengen in hun commerciële proces. Zodat sales weer kan doen waar het goed in is: relaties bouwen en deals sluiten.
- Minder gedoe voor je team – tot wel 20% tijdwinst
- Werken vanuit één overzichtelijk systeem, met grip op klantdata en opvolging
- Wij richten alles slim voor je in, je hoeft het wiel niet zelf uit te vinden
Geen overbodige tools of theoretische modellen. Wel een aanpak die rust, overzicht én resultaat brengt.





