"Het team van Presult combineert inhoudelijke kennis en expertise met een hoge persoonlijke betrokkenheid. Dit heeft ervoor gezorgd dat we snel een grote stap voorwaarts hebben kunnen zetten."
Mischa Voogt, AtHand
"Vroeger wisten klanten ons via-via heel goed te vinden. Met hulp van Presult vinden ze ons nu ook in Google. Vooral de pragmatische aanpak en het kritisch meedenken in vervolgstappen waarderen we hier enorm."
DataWeb
Binnen de B2B digital marketing bestaat niet zoiets als een ‘one-size-fits-all’ aanpak. Wij geloven daarom ook niet in vastomlijnde kaders en standaardpakketten. Bij Presult houdt full-service in dat we in overleg datgene doen wat waardevol is en rendement oplevert.
Het is niet realistisch om te zeggen of te denken dat elk pad of elke investering effect heeft. Waar het ene bedrijf de meeste groei realiseert door in te zetten op e-mailmarketing en social selling, levert bij een ander bedrijf een focus op website optimalisatie en SEO het meeste rendement. Welke kanalen onmisbaar zijn en welke samenhang tussen deze kanalen nodig is, verschilt per bedrijf. Dit is wat we onderzoeken, uittesten en optimaliseren, zodat onze aanpak de gewenste groei oplevert.
Zo werkt onze full-service aanpak
De meeste groei ontstaat wanneer alle elementen van een bedrijf optimaal samenwerken. Uiteindelijk staat alles met elkaar in verbinding. Een website kan niet los gezien worden van salesmedewerkers of social media kanalen. En ook marketing, sales, productie en administratie werken het beste wanneer er verbinding is.
Of het nu gaat om web development, een CRM-systeem, datakoppelingen, ERP-implementatie of online marketing campagnes; digitalisatie levert het meeste rendement wanneer deze schijnbaar losse elementen samen opereren. Wij helpen bedrijven hierin de beste keuzes te maken om zo:
Presult denkt graag strategisch met je mee om zowel je resultaat als je rendement te verbeteren. Deze werkwijze zorgt voor een efficiëntieslag in je bedrijf. Ben je er klaar voor?
Vraag gratis digitale kansen scan aanDie synergie komt krachtig tot uiting in de HubSpot Inbound Marketing strategie. Deze marketingfilosofie, oorspronkelijk bedacht door Brian Halligan (medeoprichter en CEO van marketing automation platform HubSpot), draait om het inzetten en integreren van verschillende online marketingkanalen, waarbij de koopintentie van je doelgroep wordt aangewakkerd door op verschillende momenten in de klantreis waardevolle informatie te delen.
Klanten voeren vandaag de dag vaker en liever zelf de regie. Bijna 9 op de 10 zakelijke beslissers en inkopers oriënteert zich online bij het zoeken naar geschikte aanbieders, voor ze daadwerkelijk contact opnemen. Met andere woorden: ze gaan eerst zelf op zoek naar de oplossing voor een probleem op een moment dat zij daar behoefte aan hebben. De klant-centrische benadering van Inbound Marketing geeft gehoor aan deze wens en zorgt dat klanten op een natuurlijke wijze naar je toe worden getrokken (pull marketing). Dit maakt de Inbound Marketing methode beduidend effectiever dan traditionele outbound methodes zoals cold calling (push marketing).
De cijfers spreken boekdelen: een nieuwe lead kost gemiddeld 61% minder via inbound marketing dan via traditionele outbound marketing.
Download onze Inbound Marketing Gids
Binnen de Inbound Marketing strategie is een bijzondere rol weggelegd voor de website van je bedrijf. Een website ontwikkelen voor B2B is méér dan alleen een online visitekaartje aanmaken. Je website bewijst pas zijn volledige potentieel wanneer deze je verkoopprocessen ondersteunt en perfect aansluit op de online oriëntatie van je potentiële klanten.
We hebben een blueprint ontwikkeld, gefundeerd op de Inbound Marketing filosofie, waarmee elke website in een leadmachine verandert. Door de juiste informatie, op de juiste plek en op het juiste moment op de website te tonen, verhogen we de kans dat een bezoeker contact opneemt of contactgegevens achterlaat met 50%.
Zo halen onze klanten 2x zo veel leads uit hetzelfde aantal websitebezoekers.
Een aantal aspecten genieten extra onze aandacht bij de ontwikkeling van websites:
Online is verweven met je offline organisatie. Dat vergt specialistische kennis en een gestructureerde aanpak.