SNEL | CONCREET | RESULTAATGERICHT

Referenties

Rademaker – sales enablement in optima forma

Significante groei in volgers op LinkedIn (van 4.250 naar 7.500) in 2,5 jaar tijd

Significante groei in volgers op LinkedIn (van 4.250 naar 7.500) in 2,5 jaar tijd

32% meer rendement uit advertentiebudget

32% meer rendement uit advertentiebudget

81% van doelgroep bereikt met advertentiecampagnes

81% van doelgroep bereikt met advertentiecampagnes

Over Rademaker

Groot in brood: zo zou je Rademaker met enig gevoel voor understatement kunnen noemen. Het bedrijf, waarvan het hoofdkantoor in Culemborg staat, is een van de grootste producenten van deegverwerkingslijnen voor industriële bakkerijen ter wereld. Ter ondersteuning van de internationale groeiambities is Presult ingeschakeld.

Actievere marktbenadering in VK, VS en Canada

Een van de belangrijkste ambities voor Rademaker: meer saleskansen genereren in het VK, Canada en de VS. Een belangrijk subdoel daarbij: ruchtbaarheid geven aan verschillende (digitale) vakbeurzen. Voordat Presult aan boord kwam, had Rademaker nog betrekkelijk weinig contacten in deze afzetmarkten. Rademaker heeft meerdere accountmanagers aangenomen om de groei in deze landen in goede banen te leiden. Voor het vullen van de salesfunnel verzorgt Presult een groot deel van de communicatie.

Succesvolle doelgroepbenadering

Op verschillende manieren heeft Presult ingezet op het in kaart brengen en bereiken van de doelgroep:

  • Met een gestructureerde organische social media-strategie heeft Presult een jaar-op-jaar groei van 35,6% in LinkedIn-volgers gerealiseerd, waarmee de reikwijdte van Rademakers communicatie-uitingen aanzienlijk is vergroot. Met content gericht op de beoogde afzetmarkten is specifieker ingegaan op lokale marktbehoeftes en trendproducten, wat zich vertaalt in een hoger engagement onder de doelgroep;
  • Er zijn diverse betaalde LinkedIn- en Google Ads-campagnes uitgerold met een gezamenlijk bereik van +/- 864.600 weergaven (81% van de totale doelgroep) en +/- 5.800 klikken op de advertenties. Met slimme biedstrategieën, een betere doelgroepafbakening en A/B testen is de CTR op de advertenties met 32% verhoogd;
  • Aan de hand van de Presult Blueprint zijn obstakels op meerdere (bestaande) landingspagina’s weggenomen, wat heeft geresulteerd in een hogere algehele websiteconversie;
  • Door slim gebruik te maken van online crawlers heeft Presult in korte tijd (en tegen veel lagere kosten) targetlijsten gegenereerd. Door deze data te integreren met de bestaande klantlijsten van de accountmanagers, is een zo compleet mogelijk klantbeeld ontstaan;
  • Presult heeft bedrijfsherkenningssoftware toegepast waarbij het engagement van de bedrijven die de website van Rademaker hebben bezocht, is gemeten. Deze informatie stelt Rademakers accountmanagers in staat doelgerichter aan klantacquisitie te doen.

Waarom Presult?

Rademaker heeft voor Presult gekozen vanwege:

  • de marketingvisie, gebaseerd op een optimale afstemming tussen marketing en sales
  • de ervaring in de B2B maakindustrie
  • de expertise om account-based marketing in een stroomversnelling te brengen
  • de datagedreven en hands-on aanpak

Rademaker

“Dankzij de gestructureerde aanpak van Presult is de zichtbaarheid onder onze doelgroep aanzienlijk toegenomen. We zien Presult echt als verlengstuk van onze organisatie, in het bijzonder onze accountmanagers! Daarnaast waarderen we het strategische meedenken, de heldere communicatie en de gedrevenheid waarmee wordt gewerkt.”

Rademaker

Wij vertellen je waar je digitale kansen liggen

Wil je deze resultaten ook voor je eigen bedrijf behalen? Ben je benieuwd waar je digitale kansen liggen? Onze gratis digitale kansen scan geeft je inzicht in hoe je nog beter bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt. We nemen je website kritisch onder de loep. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Maar we kijken ook naar je online aanwezigheid op andere kanalen dan je eigen website. Zo krijg je een compleet rapport met concrete online verbeterpunten.

Onze digitale kansen scan geeft inzicht in:

  • Waar je nu staat
  • Waar je concurrenten nu staan
  • Welke kansen er liggen op digitaal gebied
  • Welke kanalen je binnen je branche het beste kunt inzetten

Vraag gratis digitale kansen scan aan
Copyright 2013-2022 - Presult | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookiebeleid