Korthals Groep

Jaarlijkse verdubbeling van bezoekersaantallen
Robert Woerdeman Director-owner, Korthals Groep

“Klanten geven aan onder de indruk te zijn van onze websites en de informatie die ze er vandaan halen. We krijgen nu dagelijks aanvragen – vaak meerdere – en we merken dat deze veel serieuzer zijn.”

Presult - Korthals Groep

Nieuwe modus voor toekomstbestendigheid

: Moderne nieuwe website

De klantenkring van de Korthals Groep bestond hoofdzakelijk uit referenties. De omzet werd voornamelijk behaald uit vervangingstrajecten van bestaande klanten. Deze werkwijze was niet afdoende om gehoor te kunnen geven aan de groeiambitie en omzetdoelen die het bedrijf zich had (voor)gesteld.

Felle prijsconcurrentie, toegenomen kosten voor acquisitie, inefficiënte vormen van accountmanagement; het waren stuk voor stuk drijfveren om op zoek te gaan naar een nieuwe en kostenefficiënte inrichting van het acquisitieproces.

Het vernieuwen van de website en de inzet op pull marketing (in plaats van push marketing), golden hierbij als twee belangrijke vereisten.

HIM - Brochure - Presult

Over Korthals

: Innoverend samen sterker

Lakfabriek Korthals is al ruim 140 jaar actief in de wereld van lakken en coatings voor industrieel gebruik. In 2015 heeft de onderneming de handen ineengeslagen met HIM Products, dat sinds 1932 is gespecialiseerd in de productie en ontwikkeling van industriële vloeroplossingen. De samenwerking luidde de start in van de Korthals Groep.

Nieuwe look, feel en gebruikerservaring

De bestaande websites van HIM Products en Lakfabriek Korthals genereerden door een inefficiënte opbouw en verouderde look, feel en gebruikerservaring weinig tot geen bezoekers en aanvragen.

Om het online profiel van beide ondernemingen sterk tot uiting te laten komen, heeft Presult de volgende marketingactiviteiten verzorgd:

Complete rebranding van de website

Een structurele verbetering van de online vindbaarheid.

De inzet van leadgeneratie

Lead nurturing

Presult - HIM

Waarom Presult

Korthals Groep heeft voor Presult gekozen vanwege:

  • De websiteontwikkeling volgens de Presult blueprint
  • De bewezen lead generatie strategieën
  • De uitvoerige SEO-expertise

Met jouw bedrijf hetzelfde bereiken als Korthals?

Ons team staat voor je klaar

Plan een adviesgesprek