Eazit

Van ad hoc werken naar gestructureerde groei
Daphne van 't Riet
Daphne van ’t Riet Operationeel Directeur, Eazit

“Met een hands-on aanpak, proactieve houding en veel kennis van onze markt heeft Presult onze marketingmachine goed draaiende gekregen. Klanten kennen ons en onze proposities beter. Presult is wat ons betreft echt onderdeel van het bedrijf geworden!”

Presult - Eazit

Over Eazit

: Overname en communicatieoptimalisatie

Overnames gaan gepaard met de nodige uitdagingen. Zo ook voor Eazit, specialist in communicatieoplossingen voor het mkb. Door het samengaan van het voormalige Intercity Technology Nederland met Crystal Networks, Xenosite en recent nog Prewest, stond het bedrijf voor de uitdaging om alle interne en externe bedrijfscommunicatie te stroomlijnen. Om de bedrijfsvisie organisatiebreed uit te dragen en bestaande klanten proactief te informeren over gewijzigde en nieuwe proposities, is Presult ingeschakeld.

Doorslaggevend bij de keuze voor Presult? De ervaring met en kennis van digitale marketingstrategieën gericht op de IT-branche, in combinatie met de hands-on werkwijze.

Presult - Enreach

Meer sales

: door uniforme marketing- en salesdocumentatie

Met het samengaan van verschillende bedrijven is het productportfolio van Eazit sterk verbreed. Een van de doelstellingen luidde dan ook: het actief up-en-cross-sellen onder bestaande klanten.

Het salesteam had echter weinig tot geen beschikking over uniforme marketing- en salesdocumentatie. Het uitdragen van de proposities nam hierdoor onnodig veel tijd in beslag. Voor het realiseren en implementeren van dergelijk materiaal ontbrak het Eazit aan de tijd en knowhow. Om zowel offline als online meer sales te genereren heeft Presult divers marketing- en salesmateriaal opgesteld, waaronder:

  • leaflets
  • webcopy (inclusief referentie-uitwerkingen)
  • PowerPoint-presentaties
  • briefpapier
  • visitekaartjes
  • e-mailtemplates

Met deze aanpak is de naamsbekendheid van Eazit sterk vergroot en het merk geladen voor bestaande klanten.

Presult - Eazit - Managed Voice

Meer inzicht

: in de marketingacties en sturen op succes

Een andere grote uitdaging: waar aanvragen vandaan kwamen, was een black box. Om inzicht te krijgen in de klantinteractie en actiever te kunnen sturen op data, zijn tracking tools geïntegreerd op de website. Klantdata is inzichtelijk gemaakt in dashboards die speciaal voor de klant zijn opgesteld. Hierbij is een koppeling gemaakt tussen HubSpot en Microsoft Dynamics.

Op basis van deze data heeft Presult digitale campagnes opgezet rondom uiteenlopende producten. Via gerichte e-mailcampagnes en social media (ads) is een leadgeneratie en -nurturingcampagne gestart waarbij het opgestelde salesmateriaal is toegepast. Mede dankzij een goede opvolging zijn er voor meerdere leads concrete aanvragen gerealiseerd voor nieuwe productcombinaties, waaronder IP-telefonie, Vast-Mobiel integratie en Managed Voice. Een marketing- en salesaanpak die werkt als een geoliede machine!

Eazit Teams

Waarom Presult?

: Eazit heeft voor Presult gekozen vanwege…

  • … het volledige pakket van copywriting, DTP en marketingkanalen (allemaal in-house verzorgd) voor een goede doelgroeptargeting en snelle oplevering van werk;
  • … het strategisch meedenken bij en opstellen van communicatie rondom producten en diensten;
  • … de daadkrachtige aanpak bij het integreren van marketing- en salesprocessen;
  • … de korte lijnen en snelle overlegmogelijkheden.

Met jouw bedrijf hetzelfde bereiken als Eazit?

Ons team staat voor je klaar

Plan een adviesgesprek