DataWeb is sinds 1994 actief als onafhankelijke Internet Service Provider voor zowel de midden- en grootzakelijke markt als (semi)overheidsinstanties.
Bij vragen en wensen rondom zakelijke internetdiensten kwamen klanten lange tijd, voornamelijk via referenties, direct bij DataWeb uit. Sinds ook multinationals als VodafoneZiggo, Tele2 en KPN zich actiever op dit domein begeven, liep de groei bij DataWeb terug. Door de fellere prijsconcurrentie is het uitdagender geworden om winstgevend te blijven, zeker gezien de juist toegenomen kosten voor acquisitie. DataWeb besloot te investeren in het toekomstbestendig en kostenefficiënt inrichten van het acquisitieproces, door gebruik te maken van de inbound marketing methode. Het uitdragen van het onderscheidend vermogen van DataWeb speelt hierin een belangrijke rol.
DataWeb heeft voor Presult gekozen vanwege:
Om DataWeb op de korte en middellange termijn sterker online te profileren, heeft Presult de volgende marketingactiviteiten verzorgd:
"Vroeger wisten klanten ons via-via heel goed te vinden. Met hulp van Presult vinden ze ons nu ook in Google. Vooral de pragmatische aanpak en het kritisch meedenken in vervolgstappen waarderen we hier enorm."
DataWeb
Wil je deze resultaten ook voor je eigen bedrijf behalen? Ben je benieuwd waar je digitale kansen liggen? Onze gratis digitale kansen scan geeft je inzicht in hoe je nog beter bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt. We nemen je website kritisch onder de loep. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Maar we kijken ook naar je online aanwezigheid op andere kanalen dan je eigen website. Zo krijg je een compleet rapport met concrete online verbeterpunten.
Onze digitale kansen scan geeft inzicht in:
Vraag gratis digitale kansen scan aan