SNEL | CONCREET | RESULTAATGERICHT

Referenties

DataWeb - Sinds 2016 een succesvolle samenwerking

47% meer websitebezoekers

47% meer websitebezoekers

98% meer offerteaanvragen

98% meer offerteaanvragen

67% meer leads gegenereerd

67% meer leads gegenereerd

Over DataWeb

DataWeb is sinds 1994 actief als onafhankelijke Internet Service Provider voor  zowel de midden- en grootzakelijke markt als (semi)overheidsinstanties.

Verandering door concurrentie

Bij vragen en wensen rondom zakelijke internetdiensten kwamen klanten lange tijd, voornamelijk via referenties, direct bij DataWeb uit. Sinds ook multinationals als VodafoneZiggo, Tele2 en KPN zich actiever op dit domein begeven, liep de groei bij DataWeb terug. Door de fellere prijsconcurrentie is het uitdagender geworden om winstgevend te blijven, zeker gezien de juist toegenomen kosten voor acquisitie. DataWeb besloot te investeren in het toekomstbestendig en kostenefficiënt inrichten van het acquisitieproces, door gebruik te maken van de inbound marketing methode. Het uitdragen van het onderscheidend vermogen van DataWeb speelt hierin een belangrijke rol.

Waarom Presult?

DataWeb heeft voor Presult gekozen vanwege:

  • De uitvoerige SEO-expertise
  • Het strategische meedenken
  • De snelheid van implementeren

Succes door online profilering

Om DataWeb op de korte en middellange termijn sterker online te profileren, heeft Presult de volgende marketingactiviteiten verzorgd:

  1. De website is vernieuwd ten behoeve van een betere online vindbaarheid. Op basis van onze website-audit is…
    • de websitestructuur verbeterd
    • de onderliggende techniek geperfectioneerd
    • de bestaande content geoptimaliseerd voor hogere indexatie door zoekmachines
    • nieuwe content opgesteld om de vindbaarheid op relevante zoekwoorden te vergroten
  2. De website is geoptimaliseerd voor het genereren van zoveel mogelijk leads en het verkrijgen van zoveel mogelijk offerteaanvragen. Dit is gerealiseerd door…
    • A/B testing via Google Optimize
    • het doorvoeren van UX-verbeteringen volgens onze beproefde blueprint (visuele verbeteringen, betere zichtbaarheid van USP’s)
    • het optimaliseren van hierop aansluitende Google Ads-campagnes
  3. Het inzetten van een Social Selling strategie. Op basis van onze expertise is onder meer virale video content uitgerold, waarmee tevens werd geadverteerd. Met een resultaat van enkele tienduizenden views heeft DataWeb zijn zichtbaarheid onder de doelgroep aanzienlijk vergroot.

DataWeb

"Vroeger wisten klanten ons via-via heel goed te vinden. Met hulp van Presult vinden ze ons nu ook in Google. Vooral de pragmatische aanpak en het kritisch meedenken in vervolgstappen waarderen we hier enorm."

DataWeb

Wij vertellen je waar je digitale kansen liggen

Wil je deze resultaten ook voor je eigen bedrijf behalen? Ben je benieuwd waar je digitale kansen liggen? Onze gratis digitale kansen scan geeft je inzicht in hoe je nog beter bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt. We nemen je website kritisch onder de loep. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Maar we kijken ook naar je online aanwezigheid op andere kanalen dan je eigen website. Zo krijg je een compleet rapport met concrete online verbeterpunten.

Onze digitale kansen scan geeft inzicht in:

  • Waar je nu staat
  • Waar je concurrenten nu staan
  • Welke kansen er liggen op digitaal gebied
  • Welke kanalen je binnen je branche het beste kunt inzetten

Vraag gratis digitale kansen scan aan
Copyright 2013-2020 - Presult | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookiebeleid