SNEL | CONCREET | RESULTAATGERICHT

Genereer meer bedrijfsomzet met Social Selling op LinkedIn

Ben je ook zo veel tijd kwijt aan koude acquisitie? En blijven de successen vaak uit? In realiteit houden veel B2B salesmedewerkers nog altijd vast aan outbound sales en directe verkoop. Veelal verspilde moeite. Hoe bereik je wel effectief en snel je potentiële klanten?
Vergis je niet: veel van je prospects zijn actief op LinkedIn. Daarmee liggen veel nieuwe contactmomenten en dús ook saleskansen in het verschiet. Wanneer je LinkedIn op de juiste manier inzet, komen de prospects voortaan zelf naar je toe. Dat verkoopt toch veel prettiger?
Boek een Social Selling op LinkedIn training
Prints van Oranje, Full-service aanpak

"Ze vinden altijd een manier of nieuwe insteek om meer bezoekers te genereren en leggen alles ook duidelijk uit."

Prints van Oranje, Full-service aanpak

"75% van alle decision makers in de B2B gebruikt social media in het vooronderzoek naar geschikte dienstverleners" - International Data Corporation

De meerwaarde van social selling

In de ogen van de meeste prospects is cold calling een té agressieve benadering. Prospects voelen zich daarbij té weinig begrepen. Lang niet altijd wordt immers rekening gehouden met hun (on)bewuste behoeften. Social selling draait er juist om jezelf als hulpvaardige en gelijkwaardige gesprekspartner te positioneren en je expertise met de buitenwereld te delen. Bij deze strategie creëer je waarde voor je doelgroep, door middel van het uitwisselen van waardevolle tips en ideeën via social media berichten. Met deze aanpak dwing je meer respect af en zijn prospects eerder genegen zaken met je te doen. Ze komen op deze manier uit zichzelf naar je toe.

      Behaal gemakkelijker je salestargets

      Behaal gemakkelijker je salestargets

        Bouw aan relaties en verkoop meer! Verander 'koude leads' binnen no time in 'warme leads' door persoonlijke en gerichte communicatie met je doelgroep.
      Breid je zakelijke netwerk flink uit

      Breid je zakelijke netwerk flink uit

        Door waarde te delen met je doelgroep, bouw je aan waardevolle nieuwe contacten. Hoe groter je persoonlijke netwerk, hoe korter de lijnen naar de gewenste prospects.
      Creëer je eigen brand ambassadors

      Creëer je eigen brand ambassadors

        Engagement met prospects is investeren in je klantenbestand. Onderhoud klanten met behulp van social media en transformeer hen in ware ambassadeurs.
      "Zie LinkedIn niet als persoonlijk netwerk, maar als verkoopkanaal"

      Praktische tips om je sales een boost te geven met behulp van LinkedIn

      Denk je dat LinkedIn vooral wordt gebruikt voor persoonlijke doeleinden?

      Heb je de indruk dat LinkedIn vooral bestaat uit passief toekijken en niet uit actief deelnemen?

      En heb je daardoor het gevoel dat je LinkedIn-profiel zakelijk gezien slechts beperkte meerwaarde heeft?

      Stel je eens voor dat je precies weet:

      1. Welke content het beste werkt in het bereiken van je prospects;
      2. Hoe je op interactieve wijze de dialoog met je doelgroep aangaat;
      3. Op welke manier je persoonlijke branding je verkooppropositie vooruithelpt;

      Dan verzorg je gemiddeld 45% meer verkooptrajecten, behaal je 51% vaker je sales targets en genereer je 78% meer omzet.

      Benieuwd hoe je zelf meer kunt halen uit je aanwezigheid op LinkedIn? In onze Social Selling voor LinkedIn training geven we je de benodigde handvatten om je persoonlijke LinkedIn-profiel te transformeren in een verkoopmachine. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en een universeel stappenplan laten we zien hoe je met minimale inzet een maximaal resultaat behaald.

      Een aantal onderwerpen waar we tijdens de kennissessie op in zullen gaan:

        • Wat de vier pijlers zijn waarop social selling op LinkedIn is gefundeerd.
        • Hoe je invulling geeft aan je persoonlijke merk en dit bijdraagt aan het behalen van je salesdoelstellingen.
        • Welke contentvormen geschikt zijn voor LinkedIn en wat het effect van elk van deze is.
        • Hoe de algoritmes van LinkedIn van invloed zijn op de vertoningspercentages van je bijdragen.
        • Het belang van 2e-graads contacten bij het opdoen van 3e-graads contacten.
        • Hoe je effectief de interactie aangaat met je achterban en je contacten warm houdt.
        • Hoe je in zo kort mogelijke tijd stapsgewijs bij de juiste decision makers terechtkomt.
        • In hoeverre social selling verschilt van social media marketing, en waarom beiden interessant zijn.
      Praktische informatie

      Praktische informatie

      • Voor wie? Salesprofessionals.
      • Locatie? Bij ons op kantoor (Duwboot 91C 3991 CG Houten) of op locatie. Vraag naar de voorwaarden.
      • Tijdstip? Nader overeen te komen.
      • Kosten? Nader overeen te komen.

      Copyright 2013-2020 - Presult | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookiebeleid