
3 redenen waarom HubSpot ideaal is voor geïntegreerde marketing- en salesstrategieën
Inhoud
In het kort
Als directeur of bedrijfseigenaar heb je er geen probleem mee als je 1.000 euro uitgeeft aan Google Adwords of LinkedIn Ads als je eenmaal hebt ervaren dat het je 2.000 euro oplevert… Weinig B2B-bedrijven hebben echter enig zicht op de exacte kosten en opbrengsten van de gebruikte marketingkanalen, terwijl juist díe kennis je in staat stelt te sturen op groei.
Wie focust op resultaatgerichte marketing en sales heeft inzicht nodig in welke marketinginitiatieven wel en niet renderen. Dit vergt een geïntegreerde marketing– en salesaanpak en niet zonder reden. B2B bedrijven waarbij marketing en sales als één team opereren in plaats van twee losse eilanden, werken en communiceren stukken gestroomlijnder, wat een grote efficiency- en omzetboost oplevert. Dergelijke bedrijven…
De hamvraag is natuurlijk: hoe realiseer je een effectieve, geïntegreerde marketing- en salesaanpak? Onze ervaring is dat marketing automation platform HubSpot hiervoor de beste en meeste mogelijkheden biedt.
HubSpot beschikt over uitgebreide CRM-functionaliteiten voor een optimale afstemming tussen marketing en sales. Alle belangrijke functionaliteiten voor het optimaal inrichten van klantprocessen zijn ingebed in één systeem, en dat heeft veel voordelen.
Dit zijn de belangrijkste drie:
- … zijn 67% vaker in staat om deals te sluiten;
- … overtreffen 6% vaker hun omzetdoelen;
- … genereren 209% meer omzet uit hun marketingactiviteiten.
Optimale afstemming marketing en sales met HubSpot

1. Je hebt een compleet beeld van elke klant
HubSpot biedt je een compleet beeld van de klant en alle achterliggende interactie. Je weet bijvoorbeeld precies…- … op welke pagina(‘s) op je website klanten zijn binnengekomen en via welk kanaal/medium;
- … welke pagina’s op je website zijn bezocht;
- … of brochures, referenties en/of productinformatie is bekeken
2. Er is aandacht voor de kwantiteit én kwaliteit van leads
HubSpot biedt je alle belangrijke marketing automation features om snel en veel leads te genereren, schreven we hier. Maar ook op kwalitatief vlak maakt HubSpot het onderscheid. Binnen HubSpot kun je namelijk precies zien hoeveel websiteverkeer er afkomstig is uit welke kanalen en in hoeveel leads en klanten dat heeft geresulteerd. Je ziet welke kanalen het beste converteren en waar de contact-tot-klant-ratio het hoogst is. Je weet dus ook waar de warmste leads zich bevinden en waar de grootste Return-on-Investment is te behalen. Je leest hier meer over in deze blogpost.3. Verkoop is veel gerichter door inzicht in klantbehoeften
HubSpot geeft inzicht in klantgedrag en –behoeften en maakt salesprocessen veel effectiever. Stel, je verkoopt softwarepakketten voor de zakelijke markt. Enkele van je bestaande klanten nemen al boekhoudsoftware af, maar bekijken op je website ook oplossingen en casestudies over facturatiesoftware. Op basis van deze informatie kan sales actief inspelen op hun informatiebehoefte door ze hierover na te bellen of gerichte aanvullende informatie op te sturen, wat de scoringskans vergroot.HubSpot partner
Kortom: random en stuurloos nabellen van leads en klanten hoeft niet meer met HubSpot. Als gerenommeerd HubSpot partner laten we je graag kennismaken met de uitgebreide mogelijkheden die HubSpot biedt voor marketing- en salesintegratie. Wil je ontdekken hoe wij aan de hand van HubSpot je klantprocessen optimaal kunnen inrichten?Meer weten over de mogelijkheden?
Plan een adviesgesprek