3 redenen waarom HubSpot ideaal is voor geïntegreerde marketing- en salesstrategieën
In het kort
Als directeur of bedrijfseigenaar heb je er geen probleem mee als je 1.000 euro uitgeeft aan Google Adwords of LinkedIn Ads als je eenmaal hebt ervaren dat het je 2.000 euro oplevert… Weinig B2B-bedrijven hebben echter enig zicht op de exacte kosten en opbrengsten van de gebruikte marketingkanalen, terwijl juist díe kennis je in staat stelt te sturen op groei.
Wie focust op resultaatgerichte marketing en sales heeft inzicht nodig in welke marketinginitiatieven wel en niet renderen. Dit vergt een geïntegreerde marketing– en salesaanpak en niet zonder reden. B2B bedrijven waarbij marketing en sales als één team opereren in plaats van twee losse eilanden, werken en communiceren stukken gestroomlijnder, wat een grote efficiency- en omzetboost oplevert. Dergelijke bedrijven…
- … zijn 67% vaker in staat om deals te sluiten;
- … overtreffen 6% vaker hun omzetdoelen;
- … genereren 209% meer omzet uit hun marketingactiviteiten.
Optimale afstemming marketing en sales met HubSpot
De hamvraag is natuurlijk: hoe realiseer je een effectieve, geïntegreerde marketing- en salesaanpak? Onze ervaring is dat marketing automation platform HubSpot hiervoor de beste en meeste mogelijkheden biedt. HubSpot beschikt over uitgebreide CRM-functionaliteiten voor een optimale afstemming tussen marketing en sales. Alle belangrijke functionaliteiten voor het optimaal inrichten van klantprocessen zijn ingebed in één systeem, en dat heeft veel voordelen. Dit zijn de belangrijkste drie:1. Je hebt een compleet beeld van elke klant
HubSpot biedt je een compleet beeld van de klant en alle achterliggende interactie. Je weet bijvoorbeeld precies…- … op welke pagina(‘s) op je website klanten zijn binnengekomen en via welk kanaal/medium;
- … welke pagina’s op je website zijn bezocht;
- … of brochures, referenties en/of productinformatie is bekeken