SNEL | CONCREET | RESULTAATGERICHT

Referenties

Restaurant Groenland – sterk voor de dag in goede én slechte tijden

Maandelijks bereik van 15K+ aan mensen

Maandelijks bereik van 15K+ aan mensen

Implementatie nieuwe websitefunctionaliteiten

Implementatie nieuwe websitefunctionaliteiten

Rebranding en activatie brand embassadors

Rebranding en activatie brand embassadors

Over restaurant Groenland

Restaurant Groenland in Driebergen staat bekend als een sfeervol restaurant met smaakvolle mediterrane gerechten en oog voor het persoonlijke. Om dit gevoel ook meer op de website uit te dragen en meer gasten in het restaurant te verwelkomen, werd Presult ingeschakeld.

Door middel van een complete rebranding strategie, waarbij de website van de grond af opnieuw werd opgebouwd, was de culinaire hotspot weer helemaal op de toekomst voorbereid. En toen brak de corona-pandemie uit.

Een reconstructie van een gouden samenwerking waarbij grote uitdagingen werden omgezet in grote kansen.

Toekomstbestendig door rebranding strategie

Binnen de hechte bestaande klantenkring wordt restaurant Groenland geroemd om de gezellige thema-avonden en de warme sfeer die restauranteigenaar c.q. gastheer Niels Oostbroek hoogstpersoonlijk verzorgt. De geboren event manager combineert zijn organisatorische talent met zijn passie voor verantwoorde voeding. Met restaurant Groenland zette hij als een van de eerste restaurants in de regio het thema biologisch op de kaart.

Met de opkomst van andere biologische restaurantformules in de regio en de hoge commissiekosten die restaurant Groenland betaalde aan reserveringsplatforms zoals The Fork, namen de concurrentie en de prijsdruk toe. De bevlogen ondernemer zocht hierom naar alternatieve manieren om het restaurant vol te krijgen. In samenwerking met Presult werd een online marketingplan opgezet waarbij het uitdragen van Niels’ verhaal, zijn visie op eten en nauwe relatie met gasten centraal kwamen te staan.

“Never waste a good crisis”

Begin 2020 is dit plan tot uitvoering gebracht. Hierbij werd tegelijkertijd een eigen reserveringssysteem geïmplementeerd om niet meer afhankelijk te zijn van externe platforms. Ondersteund door social media en e-mail campagnes werd binnen no time een toename in reserveringen en een hogere bezetting in het restaurant gerealiseerd. Totdat het restaurant in maart – net als alle andere horecagelegenheden in Nederland – halsoverkop op slot moest.

“Bij de pakken neerzitten” komt gelukkig niet voor in het vocabulaire van de rasondernemer, noch dat van Presult. Er werd razendsnel omgeschakeld naar een take-away concept. Presult heeft binnen een week nieuwe bestelfunctionaliteiten op de website ingevoerd en álle online communicatie aangepast op het nieuwe concept, wat direct succes opleverde:

  • Met slim ingezette communicatie-uitingen verviervoudigde (!!) het aantal websitebezoekers ten opzichte van de periode voor de sluiting;
  • In eerste week werden al meer dan 250 take-away order besteld.

Met de tijdelijke omvorming van het restaurant tot take-away tempel werden te midden van de coronacrisis mooie omzetten gerealiseerd.

Waarom Presult?

Presult heeft voor restaurant Groenland niet alleen op technisch vlak het onderscheid gemaakt (het opleveren van een moderne, gebruiksvriendelijke website), maar ook in het aandragen van praktische oplossingen en mogelijkheden voor kostenreductie. Zo werden de reserveringskosten met circa 50-70% verlaagd door gebruik te maken van een eigen reserveringssysteem, zodat budget vrijkwam voor lange termijn marketingdoelen.

Succes door online profilering

Om restaurant Groenland online te profileren, zijn door Presult de volgende marketingactiviteiten verzorgd:

  • Websitevernieuwing. De website is naast visueel aantrekkelijker ook gemoderniseerd voor een hedendaagse shop-ervaring. Met storytelling komt de uitstraling van restaurant Groenland goed tot zijn recht op de website. De website is tevens geoptimaliseerd voor conversies;
  • Leadgeneratie. Met campagnes op Facebook en Instagram wordt een groot bereik gerealiseerd, wat de bekendheid van restaurant Groenland in de regio aanzienlijk vergroot;
  • Leadnurturing. Middels maandelijkse mailings (de zogeheten Nielsflitsen) worden bestaande klanten verleid tot een bezoek aan het restaurant of het bestellen van afhaalmenu’s, wat elke maand veel concrete orders oplevert.

restaurant Groenland

“Laat het doorvoeren van digitale transformatie maar aan Presult over. We zijn zeer content met onze vernieuwde website, het actieve meedenken en de heldere manier waarop Presult over resultaten en effecten communiceert.”

restaurant Groenland

Wij vertellen je waar je digitale kansen liggen

Wil je deze resultaten ook voor je eigen bedrijf behalen? Ben je benieuwd waar je digitale kansen liggen? Onze gratis digitale kansen scan geeft je inzicht in hoe je nog beter bij de juiste doelgroep onder de aandacht komt. We nemen je website kritisch onder de loep. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Maar we kijken ook naar je online aanwezigheid op andere kanalen dan je eigen website. Zo krijg je een compleet rapport met concrete online verbeterpunten.

Onze digitale kansen scan geeft inzicht in:

  • Waar je nu staat
  • Waar je concurrenten nu staan
  • Welke kansen er liggen op digitaal gebied
  • Welke kanalen je binnen je branche het beste kunt inzetten

Vraag gratis digitale kansen scan aan
Copyright 2013-2020 - Presult | Algemene voorwaarden | Privacy policy | Cookiebeleid