B2B Digital Marketing Blog - Presult

Lees hier al onze berichten over online marketing voor B2B, website ontwikkeling en digitalisatie. We inspireren je graag met de laatste ontwikkelingen en case-studies. Ontwikkelingen gaan snel (denk aan AI, machine learning, e-commerce). We helpen je graag om op de hoogte te blijven en te informeren over best-practices.

5 redenen waarom Facebook Marketing in 2017 onmisbaar is.

 

Als je nog niet begonnen was met Facebook Marketing, dan is 2017 echt het jaar om hiermee te beginnen. Waarom? 5 Belangrijke redenen hebben we hieronder bij elkaar gezet.

1.    70% van de Nederlanders is actief op Facebook

Facebook blijft maar groeien, het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg het afgelopen kwartaal naar 1,86 miljard. In Nederland maken 9,4 miljoen Nederlanders gebruik van Facebook. Hiervan zijn 6,6 miljoen dagelijkse gebruikers. Kortom, bijna 70% van de Nederlanders is actief op Facebook. Waarom zou je hier geen gebruik van maken?

New call-to-action

2.    Facebook fans kopen sneller

Het Facebook-fan zijn heeft grote invloed op de kans dat iemand gebruikt maakt van een product of dienst. Facebook-fans kopen namelijk gemiddeld 8,7 keer sneller een product van een merk dan niet-fans. Ook bevelen ze producten 5,3 keer sneller aan en overwegen ze het merk ook vaker voor toekomstige aankoop (4,2keer). Hoeveel fans heeft jouw Facebook-pagina al?

3.    88% vertrouwt op online reviews

Online beoordelingen van producten of diensten hebben beslist invloed op het koopgedrag van de consument. Recente studies hebben aangetoond dat 65% van de klanten online reviews lezen voordat ze iets aankopen. Hiervan vertrouwt 88% deze online reviews net zoveel als advies van vrienden.
Facebook-live-streaming

4.   Blijf je concurrentie voor

De concurrentie is waarschijnlijk al actief en anders worden ze dat binnenkort wel. Op dit moment zegt slechts 28% van de ondernemers social media actief in te zetten. Hier liggen dus kansen! Houd je klanten op de hoogte van de laatste ontwikkeling binnen het bedrijf en organiseer eventueel speciale acties via je Facebook-pagina. Nederlanders houden hiervan.

Lokale schoenenwinkel: “Je ziet wat er leeft, in ons geval welke schoenen populair zijn en welke niet. Je fans zijn echt je klankbord”

5.   Vergroot je lokale zichtbaarheid (gratis)

Zorg dat je Facebook-pagina lokaal zichtbaar is. Je kunt dit doen door middel van een bericht over een lokale markt of speciale activiteit in de buurt. Of bedenk een originele winactie. Wij hebben voor een klant laatst meer dan 200 nieuwe leads verzameld met een eenvoudige winactie.  Je genereert likes, maar vooral zichtbaarheid waardoor mensen sneller bij jou uitkomen als ze bloemen, schoenen, interieurspullen, kleding of sieraden nodig hebben.

Lokale bloemist: “Tijdens Valentijnsdag hadden wij een leuke actie op Facebook geplaatst. We zagen direct het resultaat."

New call-to-action